tisdag 1 januari 2008

1/1-08

Jaha, då var det nytt år..
Man ska kanske ta och säga något om det gångna året. 2007 var ett helt okej år, under våren gick jag i tvåan på gymnasiet en hel del saker och göra. Jag samt de flesta av mina kompisar fyllde 18 år. Hade en del farhågor mot att fylla 18, jag tänkte att allt skulle förändras men hur egentligen? Men 18 är en sjukt bra ålder, den bästa åldern hitten tills. Mer under vårterminen, jo jag jobba nästan varje helg som jag gör ännu. Har världens bästa jobb.
Under sommaren jobba jag fem veckor, med en annan tjej som också heter Matilda vi hade riktigt roligt. Sedan åkte jag och Meikan till Parga en vecka precis innan skolan, och blev bruna. Det var riktigt skönt.
Sedan började skolan igen och sista året på gymnasiet, projektarbete, fysik b, kemi b och massa andra roliga ämnen ;P Höst terminen har varit super rolig, alla tjejerna i klassen har blivit bättre och bättre kompisar.
Nu under julen var jag i väg till Lanzarote och fick lite sol och värme, nödvändigt för att överleva resten av kylan här hemma.

Vad ser jag då framemot under 2008 nja, ganska mycket.
Studenten: alla längtar efter studenten, speciellt när man bara har en termin kvar, men man måste ta vara på tiden som är kvar av gymnasiet.
Projektarbete klart: ska bli så skönt, när man inte har det att tänka på.
Meggie hem: Jag ser framemot att Meggan ska komma hem, saknar henne. Till sommaren!!

Sen när man väl har tagit studenten är det ett halvår kvar av 2008 vad man ska göra då är frågan, antigen söker man in på universitet/högskola eller så letar man jobb och jobbar ett tag. Kan tänka ett tag till, tack och lov.

2008 ska vara ett bra år, roligt med kompisar, jobb, en del utgångar samt mycket, mycket mer.

Musik för det nya året lite Cliff Richard http://www.youtube.com/watch?v=hnM6bO_LYKE

1 kommentar:

Anonym sa...

det kommer bli SWEET att ses igen! :D mycket skoj på G liksom ;)
pusspuss.